‘Sorry, Baby’ satte sig i hjertet på mig og vred det rundt
Biografanmeldelse: Med følelseskompliceret præcision sætter dramaet ’Sorry, Baby’ ind der, hvor det gør rigtig ondt i livet hos underviseren Agnes, der bor alene i sit sneklædte hus. Der sker hende nemlig noget virkelig slemt. Men hvordan reagerer og går man nu videre i livet herefter? Når synet på andre, en selv og verden forandrer sig på et øjeblik.
Det er det dramatiske epicenter for den spillefilmsdebuterende instruktør Eva Victor, der også har skrevet filmen og spiller hovedrollen som Agnes. Hendes liv stopper måske nok brat op efter den skelsættende hændelse, men livet går videre. I hvert fald for alle omkring hende. Men selvom smerten sidder stærkt i historiens hjerte, er det også en både varm, kærlig og sjov film.
Det er en menneskeligt ærlig fortælling om, når livet ramler. Men det er også historien om alt det gode i livet, der kan komme fra uventet kant, når kriserne sparker verden væk under en. Det er en film om venskaber, kærlighed og en tro på fremtiden. Det er en film om at leve, være menneske og måtte gennemgå en krise, der sætter sig tungt i livet, som på trods må, skal og går videre.
Filmen er et empatisk, yderst menneskeligt og intimt drama og portræt af Agnes, der bringes levende til live af Eva Victor med alle de knuder og udfordringer, der også hægter sig på et menneske på vej mod bunden. Hendes veninde Lydie portrætteres veloplagt, sjovt og ubetinget kærligt af Naomi Ackie, mens man i andre mindre roller også møder mennesker på hver deres rejse i livet.
’Sorry, Baby’ er på flere måder en rigtig fin og tankevækkende skæbnefortælling, men den får desværre ikke helt løftet sig lige engagerende og følelsesgribende derind, hvor følelseslivet sættes lige stærkt i svingninger hele vejen. Det sagt, så er det bestemt en fortælling, der sætter sig i mit hjerte, vrider det og heler det på menneskeligt kompleks vis.
’Sorry, Baby’ får 4 ud af 6 stjerner:
’Sorry, Baby’ har biografpremiere den 25. september.































